Služby B2B projekty Pro architekty Realizace O nás Showroomy Kontakt
Švýcarská značka Vitra v lednu představila první z letošních novinek. Na IMM Cologne uvedla ikonickou Panton Chair a loňskou novinku All Plastic Chair nově ve žluté barvě. Pro Maison & Objet značka připravila ptáčka L´Oiseau bratří Bouroullecových v porcelánové variantě i klasické každodení doplňky jako plátěné tašky, pohlednice a tácy se vzory od Alexandra Girarda.
Panton Chair Sunlight, Verner Panton „Člověku se sedí mnohem pohodlněji na židli v barvě, která se mu líbí.“ Vitra v souladu se zásadou Vernera Pantona příležitostně rozšiřuje barevnou paletu Panton Chair o nové speciální edice. Letos představuje speciální limitovanou edici v barvě nazvané Sluneční záře (sunlight), která obohatí paletu ikonické židle o další odstín. Sluneční záře, jasný čirý odstín žluté barvy z Pantonova barevného spektra vnáší do jídelny, zahrady, na balkón či terasu nádech léta. Speciální edice nazvaná Panton Chair Sunlight, kterou Vitra poprvé představila na veletrhu IMM Cologne, bude v prodeji jen po omezenou dobu.
Pantonka je designovou ikonou 20. století. Židle s charakteristickou siluetou se začala vyrábět v roce 1967 a v roce 1999 byla na trh uvedena nová varianta z polypropylenu. Panton Chair je jakožto první celoplastová židle vyráběná z jednoho kusu součástí sbírky Muzea moderního umění v New Yorku a dalších významných designových sbírek.
All Plastic Chair, Jasper Morrison, 2016 All Plastic Chair, která byla poprvé představena v Miláně 2016, na první pohled připomíná klasické dřevěné židle, použité v řadě kaváren po celé Evropě. All Plastic Chair ovšem díky novému materiálu představuje výrazný posun, co se vzhledu a funkčnosti tohoto typu židlí týče. Konstrukce je litá jako jeden kus a spojení sedací a opěrné části spolu s gumovými tlumiči zajišťuje pohodlí sedícího člověka. Morrisonovu židli All Plastic, která kombinuje vždy dva odstíny stejné barvy, lze nově pořídit také ve svěží žluté.
L’Oiseau, Ronan a Erwan Bouroullecovi, 2011/2017 Bratři Bouroullecové původně navrhli L’Oiseau – odpočívajícího ptáčka – ve studiu jen tak pro sebe. Figurka, která si rychle získala oblibu, se vyznačuje archaickou jednoduchostí a připomíná neokázalé výtvory severského lidového umění. Nově bude k dispozici kromě klasické dřevěné také keramická varianta ptáčka v celé řadě barevných odstínů.
Plywood Mobile, Charles a Ray Eamesovi, 1940/2017 Dekorace Plywood Mobiles vznikly na začátku 40. let v rámci experimentů, které Charles a Ray Eamesovi prováděli ve snaze zdokonalit metody tvarování překližky. Tvarem silně připomínají obrazy a grafiky Ray Eamesové. Plywood Mobile tvoří dva abstraktní organicky tvarované prvky z překližky, které se otáčejí kolem sebe a jeden v druhém.
Classic Trays Dot Pattern, Charles a Ray Eamesovi, 1947/2017 Podnosy Classic Trays z laminované překližky se v současné době vyrábějí nejen se vzory, které navrhl Alexander Girard, ale i se vzorem nazvaným Dot Pattern od Charlese a Ray Eamesových z roku 1947. Tento vzor se od roku 1949 použil na polštářích, dekách a dalších doplňcích.
Greeting Cards, Charles a Ray Eamesovi, 1955/1957/2017 Grafiky manželů Eamesových – většinu jich vytvořila Ray – používala Eames Office v pracovní korespondenci. Sami manželé Eamesovi je používali na soukromé oslavy. Například přání Happy Birthday (Všechno nejlepší k narozeninám) navrhla Ray u příležitosti Charlesových osmačtyřicátých narozenin.
Graphic Bags, Alexander Girard, 1961-1971/2017 Vitra spolu s Girardovou rodinou na tašky Graphic Bags vybrala motivy Eyes (Oči), Love Heart (Srdíčko) a Snake (Had), které Girard navrhl pro různé účely.
Cover Prints, Ray Eames, 1944/2017 Výběr titulních stránek časopis Arts & Architecture, zaměřeného na současné umění, architekturu, hudbu a film. Charles Eames do vlivného losangelského přispěl mnoha články a Ray Eames v letech 1941-1947 navrhla 27 titulních stran. Vitra vybrala Cover Prints – vysoce kvalitní sítotisky tří Rayiných titulních stran z roku 1944 – ve spolupráci s Eames Office.